Pages

Tuesday, May 2, 2017

Escaping From Homelessness November, 1997 to June of 1998 The Golden Age

Escaping From Homelessness: November, 1997 to June of 1998:
The Golden Age
In early November of 1997 I had a housing crisis just as I got the new job with Jack and Sacha Stel. I was renting a room at a home in Danville, California from the sister of the owner. Unbeknownst to me, the owner had an estranged wife. She showed up at the door of the house with the Danville Police. She demanded to know what I was doing in her house. I produced a signed lease and this stopped me from being arrested for trespassing. The husband got in big trouble and told us that we had to go.
Suddenly I was facing homelessness again. I got the local newspaper. I found a promising room for rent. I talked to the homeowner at work. We agreed to meet after she got off work. I rode to her house on my bike. (It was a one-hour bike drive). I passed the interview and she agreed to allow me to move in on 1 November. My finances were not in great shape but I was able to pay a month's rent and the damage deposit when Mr. Stel gave me my first paycheck.
On the Saturday before officially starting my duties with Mr. Stel, I came to his house for a visit. I knew that he was a wealthy man. He showed me the annual report of a trading company in Amsterdam where he was CEO. I was impressed and awed. Jack made a most modest comment: "I could lose it all tomorrow."
I started work on the following Monday. I was issued with a laptop and other office equipment. I was briefed by Jack. He explained to me that he owned a travel agency in Danville. Part of my job was to turn it around and take it to being profitable. I was to work there in the afternoon with his son Sacha. I started to train Sacha in sales. He was an excellent student. He is a friend to this day. We got the travel agency in much better shape.
The next few months I entered the world of big business deals and super-powerful people. I was on the phone all over the world. I gave Jack Stel support as he made high-powered business trips to Europe and the Middle East. I was paid the handsome salary of $2,500 per month. Mr Stel even financed a used 1979 Triumph TR-7 for me. I finally had some sort of car despite its constant mechanical problems.
Things went very good until May of 1998. One of Mr. Stel's prospective clients "made him an offer that he couldn't refuse." Jack became international vice-president of a large software firm. I didn't have the technical background needed in this new assignment. I was, as the British say, made redundant. Mr. Stel gave me a generous severance package. His kindness and generosity continued for months after I left his employ.
I did find another position with a company that had a government contract to assist employees being laid off as military bases closed in the Oakland area and other parts of the San Francisco Bay area. I was to write reports. The salary was a stunning $100 per hour. But there was "a catch to it." One wrote the reports and sometimes waited months to be paid. The employer was honest and paid me all that was owed but much later.
Escapar de la falta de vivienda: noviembre de 1997 a junio de 1998:
La era dorada
A principios de noviembre de 1997 tuve una crisis de vivienda justo cuando conseguí el nuevo trabajo con Jack y Sacha Stel. Yo estaba alquilando una habitación en una casa en Danville, California de la hermana del propietario. Sin saberlo, la dueña tenía una esposa separada. Apareció en la puerta de la casa con la policía de Danville. Ella exigió saber lo que estaba haciendo en su casa. He producido un contrato de arrendamiento firmado y esto me detuvo de ser arrestado por violación. El marido se metió en un gran problema y nos dijo que teníamos que ir.
De repente me enfrenté de nuevo a la falta de vivienda. Tengo el periódico local. Encontré una prometedora habitación para alquilar. Hablé con el propietario en el trabajo. Estuvimos de acuerdo en reunirnos después de que ella se bajara del trabajo. Monté a su casa en mi bicicleta. (Era una unidad de bicicleta de una hora). Pasé la entrevista y ella accedió a permitirme que me mudara el 1 de noviembre. Mis finanzas no estaban en gran forma, pero pude pagar un mes de alquiler y el depósito de daños cuando el Sr. Stel me dio mi primer sueldo.
El sábado antes de comenzar oficialmente mis tareas con el Sr. Stel, vine a su casa para una visita. Sabía que era un hombre rico. Me mostró el informe anual de una empresa comercial en Amsterdam, donde fue CEO. Me quedé impresionado y asombrado. Jack hizo un comentario muy modesto: -Podría perderlo todo mañana.
Comencé a trabajar el lunes siguiente. Me dieron una computadora portátil y otro equipo de oficina. Jack me informó de ello. Me explicó que era dueño de una agencia de viajes en Danville. Parte de mi trabajo era darle la vuelta y llevarlo a ser rentable. Iba a trabajar allí por la tarde con su hijo Sacha. Empecé a entrenar a Sacha en ventas. Era un excelente estudiante. Es un amigo para este día. Nos dieron la agencia de viajes en mucho mejor forma.
Los próximos meses entré en el mundo de los grandes negocios y la gente super poderosa. Yo estaba en el teléfono en todo el mundo. Le di el apoyo de Jack Stel mientras hacía viajes de negocios de alta potencia a Europa y Oriente Medio. Me pagaron el hermoso salario de $ 2,500 por mes. El Sr. Stel incluso financió un Triumph TR-7 usado 1979 para mí. Finalmente tuve algún tipo de coche a pesar de sus constantes problemas mecánicos.
Las cosas salieron muy bien hasta mayo de 1998. Uno de los posibles clientes del Sr. Stel "le hizo una oferta que no podía rechazar". Jack se convirtió en vicepresidente internacional de una gran empresa de software. No tenía los antecedentes técnicos necesarios en esta nueva asignación. Yo era, como dicen los británicos, despedido. El Sr. Stel me dio un paquete de indemnización generoso. Su amabilidad y generosidad continuaron durante meses después de que yo dejara su empleo.
Encontré otro puesto con una empresa que tenía un contrato gubernamental para ayudar a los empleados que fueron despedidos como bases militares cerradas en el área de Oakland y otras partes del área de la Bahía de San Francisco. Yo debía escribir informes. El salario era un impresionante $ 100 por hora. Pero había "una trampa". Uno escribió los informes y algunas veces esperó meses para ser pagado. El empleador era honesto y me pagó todo lo que se debía, pero mucho más tarde.

LikeShow more reactions
Comment

No comments: